Om foreningen

Vort mål er at bydelen Kærby fortsat skal fremstå som en grøn og attraktiv bydel. Vi har ca. 400 husstande som medlemmer i vort medlemsområde. Dette giver os et godt grundlag for at påvirke de offentlige myndigheder og forvaltninger. Vi arbejder i øvrigt som en forening for ejere af fast ejendom uden tilknytning til noget politisk parti.

Vi har arrangeret Sct. Hans festen i Kærby i mange år. Det er en god tradition med adskillige hundrede deltagere.
Desuden har vi medvirket til:
  • udbedring af dele af cykelstien mod byen
  • større klarhed over rettigheder og pligter for de boligejere, som har grund langs Østerå
  • lokalplanlægning af den – forhåbentlig fremtidige fritlægning af Østerå.
  • og meget andet
Vi vil til enhver tid tage henvendelser fra Kærbys borgere op, og vi tror på, at vi som organisation kan påvirke diverse instanser mere, end den enkelte kan.
Du kan læse mere om kommuneplanen for Kærby her
CVR nr. 39833026